jack pallet1

جک پالت ها (Pallet truck) وسیله هایی هستند که برای حرکت دادن وسیله های سنگین به کار می روند و محصولات را از نقطه ای به نقطه ی دیگر بدون هیچ دردسری می برند.

جک پالت ها برای جابجایی و انتقال ساده تر بسته ها و مواد ذخیره شده به کار می رود چون بسته ها روی پالت قرار می گیرند. جک پالت ها معمولا برای جابه جایی پالت ها طراحی شده اند.

جک پالت ها معمولا برای حمل و جابه جایی انواع بار در محیط هایی کوچک مانند فروشگاه ها، انبارها، داروخانه ها و محیط هایی بزرگ مانند کارخانه ها ، انبارها و کارگاه ها به عنوان تجهیزاتی ضروری برای جا به جایی، بکار می رود.

 

انواع جک پالت دستی

جک پالت استاندارد :

دارای 120 سانتی متر شاخک و عرض 53 سانتی متر می باشد و بار را 20 سانتی متر بلند می کند.

جک پالت دستی عرض 68 سانتی متر با 86 سانتی متر :

از این جک پالت ها برای جابه جا کردن پالت هایی که عرض انها بیشتر از حد استاندارد می باشد استفاده می شود.

جک پالت دستی با طول شاخک 150 تا 250 سانتی متر  :

از این جک پالت ها برای پالت هایی که طول آنها بیشتر از حد استاندارد می باشد استفاده می شود مانند چله فرش در کارخانه های قالی بافی و نساجی

جک پالت دستی قیچی با ارتفاع بالابری 80 سانتی متر :

برای بارگیری و موارد خاصی استفاده می شود و به شکلی کار استاکر و میز هیدرولیک را انجام می دهد . جک پالت دستی قیچی از ارتفاع 20 سانتی متر تا 80 سانتی متر دیگر به جلو یا عقب حرکت نمی کند.

جک پالت دستی توزین دار:

اکثرا در انبارهای غذایی یا موارد خاص دیگر برای کشیدن وزن پالت مورد نظر و جا به جا کردن آن از این نوع جک پالت ها استفاده می شود ، که دقت این دستگاه ها هنگام وزن کردن ، مهمترین ویژگی این جک پالت دستی می باشد که باید اهمیت زیادی موقع خرید به آن شود.

جک پالت دستی با پوشش گالوانیزه یا استیل :

در انبار مواد غذایی یا انبار های کاملا استریل و بهداشتی استفاده می شود که از نظر بهداشتی خطر زنگ زدگی آهن را نداشته  باشد.

جک پالت تمام برقی :

مانند استاکر تمام برقی ، جک پالت های تمام برقی هم ، تمام حرکت های دستگاه به بالا ، پایین ، جلو و عقب کاملا برقی بوده و با یک بار شارژ حدودا یک روز کارایی دارد.

انبارهایی که محیط بزرگی دارند و سرعت عمل بارگیری برای آن شغل اهمیت دارند از مشتریان این نوع جک پالت می باشند.

جک پالت دستی با طول شاخک کمتر 120 سانتی متر :

جک پالت دستی با شاخک 80 سانتی متر برای جابه جایی پالت ها روی کفی ماشین استفاده می شود. این نوع جک پالت به دلیل کوتاه بودن شاخک آن ، راحت تر روی ماشین دور می زند.

جک پالت با شاخک زاویه دار برای حمل اجسام مدور :

از این جک پالت برای حمل اجسام مدور مانن رول کاغذ ، پارچه و بشکه های خاص استفاده می شود .